loading...

مهتاب گستر

فبلتر شنی

بازدید : 80
يکشنبه 23 آبان 1400 زمان : 11:45

آیا می دانید فیلتر شنی چیست؟ و چه کابردی دارد؟

این مقاله به عموم مردم توضیح می دهد که فیلتر شنی چگونه سیستمی چیست؟ و چه طور با استفاده از آن می توان آب را پاک سازی و تصفیه کرد. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فیلتر شنی چیست؟

فیلتر شنی یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های تصفیه آب است که برای حذف ذرات معلق در آب با اندازه بیش از 100 میکرون استفاده می شود. قیمت ارزان، راندمان و عمر طولانی از جمله ویژگی های مثبتی است که سبب شده تصفیه آب فیلتر شنی در مصارف خانگی و صنعتی بسیار مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله انواع فیلتر های شنی، روال کار، مزایا و معایب و هر آن چه که باید در مورد قیمت فیلتر شنی باید بدانید، آورده شده است.

تصفیه آب در طبیعت به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از مهم ترین آن ها حذف مواد زائد از آب با عبور از بستر شنی است. در طراحی و ساخت فیلتر های شنی، این رفتار الهام گرفته از طبیعت نسبت به سایر روش های تصفیه آب مانند اولترافیلتراسیون و نانوفیلتراسیون برای حذف ذرات معلق در آب هزینه کم تری دارد. فیلتر های شنی در واقع نوعی مخزن هستند که دارای شیر ورودی و خروجی و نازل هایی با پوشش شن و سیلیس می باشد. ذرات معلق در آب از فیلتر و نازل پوشیده از دانه های ماسه عبور نمی کنند و در نهایت خروجی آب تمیز و تصفیه می شود.

بدنه فیلتر های شنی از مواد مختلفی ساخته می شود که متداول ترین آن ها بدنه فلزی، فایبرگلاس و بتنی می باشد. بدنه های فلزی این تجهیزات از ورق های گالوانیزه و نوع بتنی که بیشتر برای پالایشگاه های با ظرفیت بالا استفاده می شود، بتنی و بسیار مقاوم می باشد. فیلتر های شنی فایبرگلاس از کامپوزیت های فشرده ساخته می شوند و به عنوان فیلتر های شنی FRP نیز شناخته می شوند.

روش تصفیه آب با فیلتر شنی

به طور کلی بدون در نظر گرفتن انواع فیلتر های شنی می توان نحوه عملکرد آن ها را به صورت زیر بیان کرد:

آب حاوی املاح، آهن، منگنز، ذرات معلق گل و غیره از شیر ورودی وارد مخزن می شود.

در داخل مخزن فیلتر شنی نازل هایی با پوشش ماسه و سیلیس تعبیه شده است. برای جلوگیری از خوردگی نازل ها، پوشش شن و سیلیس روی نازل ها به گونه ای انجام می شود که ابتدا دانه ها بزرگ تر، سپس متوسط و در نهایت دانه های ریز شوند. عبور آب از نازل سبب می شود که ذرات بزرگ تر از 100 میکرون به دانه های ماسه برخورد کنند و اجازه عبور نازل ها را ندهند و فقط قطرات آب بدون ذرات معلق از نازل عبور کنند.

آب بدون ذرات از دریچه خروجی مخزن به بیرون دستگاه منتقل شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فیلتر های شنی

نکته بسیار مهم در طراحی فیلتر شنی نیرویی است که سبب عبور آب از نازل می شود. بر این اساس و با توجه به میزان فشار وارد شده به آب برای عبور از فیلتر، فیلتر های شنی را می توان به چند گروه کلی تقسیم کرد که عبارت است از:

  • فیلتر شنی آهسته

این نوع فیلتر شنی در طبیعت رایج است و بدون هیچ نیروی فشاری کار می کند. عبور آب از بستر ماسه ای با سرعت کاملا طبیعی و آرام در مساحت یک متر مربع در شبانه روز نهایتاً 3 متر مکعب آب تصفیه شده تولید می کند. با توجه به سرعت بسیار پایین این گروه از روش های تصفیه آب، بیشتر برای محیط های صنعتی و خانگی که نیاز به آب تصفیه شده کم است استفاده می شود. به عنوان مثال در تصفیه خانه های شبکه آب روستایی فیلتر شنی می تواند گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای باشد.

  • فیلتر شنی سریع

این دسته از فیلتر های شنی شباهت زیادی به نوع کند و بی صدا دارند و تنها تفاوت آن در مساحت بستر شنی است که آب از آن عبور می کند. برای عبور آب با فشار و سرعت بیشتر، بستری با پوشش کم ماسه و سیلیس و حدود 40 تا 100 متر مربع در نظر گرفته شده است. در نوع فیلتر شنی نرم، مساحت بستر شنی حدود 300 تا 800 متر مربع در نظر گرفته می شود. یکی از مزایای این روش سرعت تصفیه بالا تر نسبت به نوع کند است. البته باید توجه داشت که چون آب از بستر کوچکی از ماسه عبور می کند، سرعت کثیف شدن بستر شنی افزایش می یابد و در نتیجه نیاز به شستشوی بیشتری نسبت به نوع کند دارد.

  • فیلتر شنی تحت فشار

فیلتر شنی سریع یکی از پر کاربرد ترین فیلتر های شنی است که بیشتر در محیط های صنعتی و حتی خانگی که نیاز به تصفیه آب سریع تری دارند استفاده می شود. عبور آب با فشار وارد شده از پمپ سبب می شود سرعت عبور آن از بستر ماسه و نازل ها افزایش یابد و در مدت زمان کوتاهی خروجی آب تصفیه شده بسیار بیشتر از دو روش قبلی خواهد بود. رایج ترین نوع فیلتر فشاری فیلتر های استخر می باشد که در استخر های خانگی و عمومی کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد های فیلتر شنی

همان طور که قبلا ذکر شد فیلتر های شنی به دلیل مکانیزم به کار رفته در آن ها و هزینه نسبتا پایین آن ها در تصفیه خانه های خانگی، استخر ها، کارخانه های صنعتی و ... کاربرد فراوانی دارند. از کاربرد های اصلی فیلتر شنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه تصفیه آب استخر

استخر های عمومی و خصوصی یکی از مهم ترین مواردی هستند که نیاز مبرمی به آب تصفیه شده و بدون آلودگی دارند. انواع فیلتر های شنی استخری شامل سرعت آهسته، سریع و تحت فشار است که همگی از پمپ باد استفاده می کنند. فشار اعمال شده در نوع کند کم تر از دو نوع دیگر است و برای فیلتر های شنی پر مصرف از سیلیس با دانه های بزرگ تر استفاده می شود و در نتیجه سرعت عبور آب از نازل ها افزایش می یابد و آب خروجی به اندازه خواهد بود. کیفیت پایین تر از دو نوع دیگر می باشد.

  • پیش تصفیه اسمز معکوس

عبور آب بسیار آلوده از یک دستگاه تصفیه مانند اسمز معکوس سبب کثیف شدن خیلی سریع فیلتر ها می شود. در این صورت یا باید فیلتر را با شستشو تمیز کرد و یا به طور کامل تعویض کرد. برای جلوگیری از هزینه تعویض مداوم فیلتر، از فیلتر شنی به عنوان پیش تصفیه برای حذف ذرات بزرگ تر استفاده می شود و آب با کدورت و نا خالصی کم تر وارد دستگاه RO می شود.

  • تصفیه فاضلاب

یکی از راه های چرخه آب پس از مصرف، تصفیه فاضلاب است که می تواند هزینه آبیاری فضای سبز و همچنین مصرف آب کارخانه های صنعتی را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی از مهم ترین کاربرد های فیلتر شنی استفاده از آن برای تصفیه فاضلاب است که هزینه کمی دارد و می تواند ذرات معلق موجود در آب را به میزان دلخواه حذف کند.

  • دستگاه تصفیه آب آشامیدنی

آب یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز بدن است که کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر سلامت بدن دارد. وجود املاح در آب که بیشتر به دلیل رسوب در لوله کشی ساختمان است، به مرور زمان سبب آسیب به کلیه ها می شود. برای حل این دسته از مشکلات در آب می توانید از دستگاه تصفیه آب با فیلتر شنی استفاده کنید.

  • تصفیه آب کشاورزی

عبور گل و لای، تکه های برگ و سرشاخه ها از پمپ آب و ورود آن ها به لوله های سیستم آبیاری قطره ای و بارانی سبب مسدود شدن آن ها و اختلال در سیستم آبیاری می شود. نصب فیلتر شنی یکی از بهترین راه حل ها برای رفع این مشکلات خواهد بود.

  • فیلتر شنی برج خنک کننده

یکی از مهم ترین کاربرد ها و دلایل تولید فیلتر های شنی در صنعت استفاده از آن ها در برج های خنک کننده می باشد. استفاده از این روش تصفیه آب تاثیر زیادی بر کیفیت آب دارد و اغلب آن را فولادی می دانند.

مزایای تصفیه آب با دستگاه فیلتر شنی

استفاده گسترده از فیلتر های شنی مزایای بسیار زیادی را نسبت به سایر روش های تصفیه آب نشان می دهد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت ارزان فیلتر شنی
  • شستشوی معکوس آسان
  • نصب، نگهداری و تعمیر آسان
  • تنوع بسیار بالا از نظر ظرفیت فیلتر شنی و میزان عبور آب
  • قدرت تصفیه آب بالا با حذف ذرات بزرگ تر از 100 میکرون

شستشو دستگاه فیلتر شنی

عبور ذرات معلق در آب به مرور زمان سبب می شود که حجم زیادی از آن ها روی بدنه ماسه و سیلیس روی نازل قرار گرفته و از کیفیت آب خروجی کاسته شود. برای این منظور و مانند سایر روش های تصفیه آب، شستشوی دوره ای دستگاه ضروری است. در طراحی و تولید فیلتر های شنی، شستشوی فیلتر شنی اغلب به روش شستشوی معکوس ارائه می شود که در آن آب با فشار زیاد و در خلاف جهت جریان آب از نازل های داخل مخزن عبور می کند. با این کار ذرات و کثیفی های واقع در بین دانه های سیلیس پاک شده و کاملا تمیز می شوند.

راه های افزایش کارایی دستگاه های فیلتر شنی

برای افزایش کارایی و کارایی بستر شنی در دستگاه فیلتر شنی باید به چند نکته مهم توجه کرد که عبارت است از:

  • اندازه و مقدار دانه های ماسه باید به دقت انتخاب شود. بسته به ظرفیت، اندازه و ابعاد مخزن، می توان مقدار و تعداد دانه های ماسه و مقدار دانه های درشت و ریز را تعیین کرد.
  • سرعت عبور آب از بستر نیز می تواند تاثیر بالایی در کارایی دستگاه داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع باید توجه داشت که هر چه فشار و سرعت آب عبوری از بستر بیشتر شود، قدرت پاک کنندگی و حجم بستر بیشتر می شود.
  • نحوه شستشوی معکوس و مدت زمان انجام دوره ای آن از دیگر مواردی است که به شدت بر کارایی فیلتر شنی تأثیر می گذارد. لازم به ذکر است نحوه شستشو و میزان فشار وارده به تخت باید به گونه ای باشد که بتواند حجم تخت را تا 15 درصد افزایش دهد.

انواع بستر سیلیس در فیلتر شنی

بستر سیلیسی یکی از قطعات مهم و اصلی در دستگاه های فیلتر شنی می باشد که تاثیر بسیار بالایی بر قدرت دستگاه فیلتر شنی و کیفیت آب خروجی دارد. بستر های سیلیسی به کار رفته در این دستگاه را می توان تک لایه و چند لایه در نظر گرفت. در نوع تک لایه یک بستر نازک با قطر کم ماسه در دستگاه قرار می گیرد و برای افزایش کارایی و استحکام فیلتر ممکن است از چند لایه ماسه و سیلیس استفاده شود. برای بهبود کیفیت نیز لازم است اندازه دانه های ماسه را در لایه های مختلف با دقت انتخاب کرده و از کوچک به بزرگ روی هم چید.

بهترین زمان برای تعویض بستر شنی چه موقع است؟

شستشوی معکوس می تواند آلودگی زیرلایه را تا حد مطلوبی کاهش دهد، اما به مرور زمان دانه های سیلیس موجود در بستر استحکام خود را از دست می دهند. به همین دلیل لازم است علاوه بر شستشو، دانه های سیلیس مرغوب نیز برای احیای آن در آن قرار داده شود. بسته به میزان آلاینده های موجود در آب و نوع دانه های سیلیس، زمان تغییر بستر متفاوت خواهد بود. به طور کلی می توان از تخت بدون نیاز به تعویض برای مدت 5 تا 10 سال استفاده کرد. یکی از علائم مهمی که زمان تعویض بستر شنی را نشان می دهد، فاصله بین مراحل شستشوی معکوس است. از آن جایی که این زمان کوتاه می شود، به تدریج به این معنی است که باید تخت را عوض کنید.

قیمت فیلتر شنی

قیمت فیلتر شنی یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب و خرید آن می باشد. از آن جایی که فیلتر های شنی بسیار متنوع هستند، قیمت آن ها کاملاً متفاوت است. به طوری که نمی توان به طور قطعی قیمت فیلتر شنی را تعیین کرد. فیلتر های شنی با توجه به نوع، ظرفیت و مواد استفاده شده در بدنه ها قیمت گذاری می شوند. جهت اطلاع از قیمت فیلتر شنی می توانید با گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر تماس گرفته و نرخ ها را با توجه به نوع فیلتر مورد نظر دریافت نمایید.

طراحی و ساخت دستگاه فیلتر شنی

طراحی و ساخت دستگاه فیلتر شنی یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط گروه صنعتی مهتاب گستر می باشد که توسط مهندسین مجرب در زمینه تصفیه آب و فاضلاب انجام می شود. جهت ثبت سفارش طراحی و تولید فیلتر های شنی تحت فشار، فیلتر های شنی کند و فیلتر های شنی سریع و خرید فیلتر های شنی تولیدی این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در انتهای صفحه استفاده نمایید. کارشناسان گروه صنعتی مهتاب گستر مشاوره های لازم را جهت خرید گزینه مناسب با توجه به محیط و هدف مورد نظر ارائه خواهند داد.

فیلتر شنی شرکت مهتاب گستر

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع فیلتر شنی به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع فیلتر شنی و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فیلتر شنی و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

با تشکر و قدردانی از سایت یو آپلود

آیا می دانید فیلتر شنی چیست؟ و چه کابردی دارد؟

این مقاله به عموم مردم توضیح می دهد که فیلتر شنی چگونه سیستمی چیست؟ و چه طور با استفاده از آن می توان آب را پاک سازی و تصفیه کرد. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فیلتر شنی چیست؟

فیلتر شنی یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های تصفیه آب است که برای حذف ذرات معلق در آب با اندازه بیش از 100 میکرون استفاده می شود. قیمت ارزان، راندمان و عمر طولانی از جمله ویژگی های مثبتی است که سبب شده تصفیه آب فیلتر شنی در مصارف خانگی و صنعتی بسیار مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله انواع فیلتر های شنی، روال کار، مزایا و معایب و هر آن چه که باید در مورد قیمت فیلتر شنی باید بدانید، آورده شده است.

تصفیه آب در طبیعت به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از مهم ترین آن ها حذف مواد زائد از آب با عبور از بستر شنی است. در طراحی و ساخت فیلتر های شنی، این رفتار الهام گرفته از طبیعت نسبت به سایر روش های تصفیه آب مانند اولترافیلتراسیون و نانوفیلتراسیون برای حذف ذرات معلق در آب هزینه کم تری دارد. فیلتر های شنی در واقع نوعی مخزن هستند که دارای شیر ورودی و خروجی و نازل هایی با پوشش شن و سیلیس می باشد. ذرات معلق در آب از فیلتر و نازل پوشیده از دانه های ماسه عبور نمی کنند و در نهایت خروجی آب تمیز و تصفیه می شود.

بدنه فیلتر های شنی از مواد مختلفی ساخته می شود که متداول ترین آن ها بدنه فلزی، فایبرگلاس و بتنی می باشد. بدنه های فلزی این تجهیزات از ورق های گالوانیزه و نوع بتنی که بیشتر برای پالایشگاه های با ظرفیت بالا استفاده می شود، بتنی و بسیار مقاوم می باشد. فیلتر های شنی فایبرگلاس از کامپوزیت های فشرده ساخته می شوند و به عنوان فیلتر های شنی FRP نیز شناخته می شوند.

روش تصفیه آب با فیلتر شنی

به طور کلی بدون در نظر گرفتن انواع فیلتر های شنی می توان نحوه عملکرد آن ها را به صورت زیر بیان کرد:

آب حاوی املاح، آهن، منگنز، ذرات معلق گل و غیره از شیر ورودی وارد مخزن می شود.

در داخل مخزن فیلتر شنی نازل هایی با پوشش ماسه و سیلیس تعبیه شده است. برای جلوگیری از خوردگی نازل ها، پوشش شن و سیلیس روی نازل ها به گونه ای انجام می شود که ابتدا دانه ها بزرگ تر، سپس متوسط و در نهایت دانه های ریز شوند. عبور آب از نازل سبب می شود که ذرات بزرگ تر از 100 میکرون به دانه های ماسه برخورد کنند و اجازه عبور نازل ها را ندهند و فقط قطرات آب بدون ذرات معلق از نازل عبور کنند.

آب بدون ذرات از دریچه خروجی مخزن به بیرون دستگاه منتقل شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فیلتر های شنی

نکته بسیار مهم در طراحی فیلتر شنی نیرویی است که سبب عبور آب از نازل می شود. بر این اساس و با توجه به میزان فشار وارد شده به آب برای عبور از فیلتر، فیلتر های شنی را می توان به چند گروه کلی تقسیم کرد که عبارت است از:

  • فیلتر شنی آهسته

این نوع فیلتر شنی در طبیعت رایج است و بدون هیچ نیروی فشاری کار می کند. عبور آب از بستر ماسه ای با سرعت کاملا طبیعی و آرام در مساحت یک متر مربع در شبانه روز نهایتاً 3 متر مکعب آب تصفیه شده تولید می کند. با توجه به سرعت بسیار پایین این گروه از روش های تصفیه آب، بیشتر برای محیط های صنعتی و خانگی که نیاز به آب تصفیه شده کم است استفاده می شود. به عنوان مثال در تصفیه خانه های شبکه آب روستایی فیلتر شنی می تواند گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای باشد.

  • فیلتر شنی سریع

این دسته از فیلتر های شنی شباهت زیادی به نوع کند و بی صدا دارند و تنها تفاوت آن در مساحت بستر شنی است که آب از آن عبور می کند. برای عبور آب با فشار و سرعت بیشتر، بستری با پوشش کم ماسه و سیلیس و حدود 40 تا 100 متر مربع در نظر گرفته شده است. در نوع فیلتر شنی نرم، مساحت بستر شنی حدود 300 تا 800 متر مربع در نظر گرفته می شود. یکی از مزایای این روش سرعت تصفیه بالا تر نسبت به نوع کند است. البته باید توجه داشت که چون آب از بستر کوچکی از ماسه عبور می کند، سرعت کثیف شدن بستر شنی افزایش می یابد و در نتیجه نیاز به شستشوی بیشتری نسبت به نوع کند دارد.

  • فیلتر شنی تحت فشار

فیلتر شنی سریع یکی از پر کاربرد ترین فیلتر های شنی است که بیشتر در محیط های صنعتی و حتی خانگی که نیاز به تصفیه آب سریع تری دارند استفاده می شود. عبور آب با فشار وارد شده از پمپ سبب می شود سرعت عبور آن از بستر ماسه و نازل ها افزایش یابد و در مدت زمان کوتاهی خروجی آب تصفیه شده بسیار بیشتر از دو روش قبلی خواهد بود. رایج ترین نوع فیلتر فشاری فیلتر های استخر می باشد که در استخر های خانگی و عمومی کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد های فیلتر شنی

همان طور که قبلا ذکر شد فیلتر های شنی به دلیل مکانیزم به کار رفته در آن ها و هزینه نسبتا پایین آن ها در تصفیه خانه های خانگی، استخر ها، کارخانه های صنعتی و ... کاربرد فراوانی دارند. از کاربرد های اصلی فیلتر شنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه تصفیه آب استخر

استخر های عمومی و خصوصی یکی از مهم ترین مواردی هستند که نیاز مبرمی به آب تصفیه شده و بدون آلودگی دارند. انواع فیلتر های شنی استخری شامل سرعت آهسته، سریع و تحت فشار است که همگی از پمپ باد استفاده می کنند. فشار اعمال شده در نوع کند کم تر از دو نوع دیگر است و برای فیلتر های شنی پر مصرف از سیلیس با دانه های بزرگ تر استفاده می شود و در نتیجه سرعت عبور آب از نازل ها افزایش می یابد و آب خروجی به اندازه خواهد بود. کیفیت پایین تر از دو نوع دیگر می باشد.

  • پیش تصفیه اسمز معکوس

عبور آب بسیار آلوده از یک دستگاه تصفیه مانند اسمز معکوس سبب کثیف شدن خیلی سریع فیلتر ها می شود. در این صورت یا باید فیلتر را با شستشو تمیز کرد و یا به طور کامل تعویض کرد. برای جلوگیری از هزینه تعویض مداوم فیلتر، از فیلتر شنی به عنوان پیش تصفیه برای حذف ذرات بزرگ تر استفاده می شود و آب با کدورت و نا خالصی کم تر وارد دستگاه RO می شود.

  • تصفیه فاضلاب

یکی از راه های چرخه آب پس از مصرف، تصفیه فاضلاب است که می تواند هزینه آبیاری فضای سبز و همچنین مصرف آب کارخانه های صنعتی را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی از مهم ترین کاربرد های فیلتر شنی استفاده از آن برای تصفیه فاضلاب است که هزینه کمی دارد و می تواند ذرات معلق موجود در آب را به میزان دلخواه حذف کند.

  • دستگاه تصفیه آب آشامیدنی

آب یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز بدن است که کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر سلامت بدن دارد. وجود املاح در آب که بیشتر به دلیل رسوب در لوله کشی ساختمان است، به مرور زمان سبب آسیب به کلیه ها می شود. برای حل این دسته از مشکلات در آب می توانید از دستگاه تصفیه آب با فیلتر شنی استفاده کنید.

  • تصفیه آب کشاورزی

عبور گل و لای، تکه های برگ و سرشاخه ها از پمپ آب و ورود آن ها به لوله های سیستم آبیاری قطره ای و بارانی سبب مسدود شدن آن ها و اختلال در سیستم آبیاری می شود. نصب فیلتر شنی یکی از بهترین راه حل ها برای رفع این مشکلات خواهد بود.

  • فیلتر شنی برج خنک کننده

یکی از مهم ترین کاربرد ها و دلایل تولید فیلتر های شنی در صنعت استفاده از آن ها در برج های خنک کننده می باشد. استفاده از این روش تصفیه آب تاثیر زیادی بر کیفیت آب دارد و اغلب آن را فولادی می دانند.

مزایای تصفیه آب با دستگاه فیلتر شنی

استفاده گسترده از فیلتر های شنی مزایای بسیار زیادی را نسبت به سایر روش های تصفیه آب نشان می دهد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت ارزان فیلتر شنی
  • شستشوی معکوس آسان
  • نصب، نگهداری و تعمیر آسان
  • تنوع بسیار بالا از نظر ظرفیت فیلتر شنی و میزان عبور آب
  • قدرت تصفیه آب بالا با حذف ذرات بزرگ تر از 100 میکرون

شستشو دستگاه فیلتر شنی

عبور ذرات معلق در آب به مرور زمان سبب می شود که حجم زیادی از آن ها روی بدنه ماسه و سیلیس روی نازل قرار گرفته و از کیفیت آب خروجی کاسته شود. برای این منظور و مانند سایر روش های تصفیه آب، شستشوی دوره ای دستگاه ضروری است. در طراحی و تولید فیلتر های شنی، شستشوی فیلتر شنی اغلب به روش شستشوی معکوس ارائه می شود که در آن آب با فشار زیاد و در خلاف جهت جریان آب از نازل های داخل مخزن عبور می کند. با این کار ذرات و کثیفی های واقع در بین دانه های سیلیس پاک شده و کاملا تمیز می شوند.

راه های افزایش کارایی دستگاه های فیلتر شنی

برای افزایش کارایی و کارایی بستر شنی در دستگاه فیلتر شنی باید به چند نکته مهم توجه کرد که عبارت است از:

  • اندازه و مقدار دانه های ماسه باید به دقت انتخاب شود. بسته به ظرفیت، اندازه و ابعاد مخزن، می توان مقدار و تعداد دانه های ماسه و مقدار دانه های درشت و ریز را تعیین کرد.
  • سرعت عبور آب از بستر نیز می تواند تاثیر بالایی در کارایی دستگاه داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع باید توجه داشت که هر چه فشار و سرعت آب عبوری از بستر بیشتر شود، قدرت پاک کنندگی و حجم بستر بیشتر می شود.
  • نحوه شستشوی معکوس و مدت زمان انجام دوره ای آن از دیگر مواردی است که به شدت بر کارایی فیلتر شنی تأثیر می گذارد. لازم به ذکر است نحوه شستشو و میزان فشار وارده به تخت باید به گونه ای باشد که بتواند حجم تخت را تا 15 درصد افزایش دهد.

انواع بستر سیلیس در فیلتر شنی

بستر سیلیسی یکی از قطعات مهم و اصلی در دستگاه های فیلتر شنی می باشد که تاثیر بسیار بالایی بر قدرت دستگاه فیلتر شنی و کیفیت آب خروجی دارد. بستر های سیلیسی به کار رفته در این دستگاه را می توان تک لایه و چند لایه در نظر گرفت. در نوع تک لایه یک بستر نازک با قطر کم ماسه در دستگاه قرار می گیرد و برای افزایش کارایی و استحکام فیلتر ممکن است از چند لایه ماسه و سیلیس استفاده شود. برای بهبود کیفیت نیز لازم است اندازه دانه های ماسه را در لایه های مختلف با دقت انتخاب کرده و از کوچک به بزرگ روی هم چید.

بهترین زمان برای تعویض بستر شنی چه موقع است؟

شستشوی معکوس می تواند آلودگی زیرلایه را تا حد مطلوبی کاهش دهد، اما به مرور زمان دانه های سیلیس موجود در بستر استحکام خود را از دست می دهند. به همین دلیل لازم است علاوه بر شستشو، دانه های سیلیس مرغوب نیز برای احیای آن در آن قرار داده شود. بسته به میزان آلاینده های موجود در آب و نوع دانه های سیلیس، زمان تغییر بستر متفاوت خواهد بود. به طور کلی می توان از تخت بدون نیاز به تعویض برای مدت 5 تا 10 سال استفاده کرد. یکی از علائم مهمی که زمان تعویض بستر شنی را نشان می دهد، فاصله بین مراحل شستشوی معکوس است. از آن جایی که این زمان کوتاه می شود، به تدریج به این معنی است که باید تخت را عوض کنید.

قیمت فیلتر شنی

قیمت فیلتر شنی یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب و خرید آن می باشد. از آن جایی که فیلتر های شنی بسیار متنوع هستند، قیمت آن ها کاملاً متفاوت است. به طوری که نمی توان به طور قطعی قیمت فیلتر شنی را تعیین کرد. فیلتر های شنی با توجه به نوع، ظرفیت و مواد استفاده شده در بدنه ها قیمت گذاری می شوند. جهت اطلاع از قیمت فیلتر شنی می توانید با گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر تماس گرفته و نرخ ها را با توجه به نوع فیلتر مورد نظر دریافت نمایید.

طراحی و ساخت دستگاه فیلتر شنی

طراحی و ساخت دستگاه فیلتر شنی یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط گروه صنعتی مهتاب گستر می باشد که توسط مهندسین مجرب در زمینه تصفیه آب و فاضلاب انجام می شود. جهت ثبت سفارش طراحی و تولید فیلتر های شنی تحت فشار، فیلتر های شنی کند و فیلتر های شنی سریع و خرید فیلتر های شنی تولیدی این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در انتهای صفحه استفاده نمایید. کارشناسان گروه صنعتی مهتاب گستر مشاوره های لازم را جهت خرید گزینه مناسب با توجه به محیط و هدف مورد نظر ارائه خواهند داد.

فیلتر شنی شرکت مهتاب گستر

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع فیلتر شنی به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع فیلتر شنی و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فیلتر شنی و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

با تشکر و قدردانی از سایت یو آپلود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 68
  • بازدید کلی : 1377
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی